på äventyr med skrot


idag var jag och skrot i staden för att besöka ögonläkaren. hon fick remiss på 4årskontrollen hos bvc då syntestet inte gick fläckfritt. så idag var det dags, solglasögonen packade, just-in-case, då chansen fanns att hon skulle få såna pupillvidgande ögondroppar och då är pupillerna känsliga för ljus resten av dagen. vilket fall så var hon duktig då hon hade mutats med löfte om glass efteråt om hon gjorde som hon skulle :p

blev lite halv-chockad då läkaren säger att han skriver ut recept på glasögon åt henne. trodde inte det skulle behövas men, jodå. men mest för sitt brytningsfel tydligen, synen var rätt okej om än något närsynt.

därefter började äventyret. jakten på glasögon. måttligt roligt att gå runt hela staden i jakt på bågar som kunde passa "jag-tänker-aldrig-ha-på-mig-glasögon-damen". till slut, tre-fyra timmar senare hittade vi två par hos synoptik som liknade mina som hon ville ha, såna med lite tjockare sidor :p så det blev ett par lila/röda och ett par oranga. får se hur det ska gå när hon väl ska ha dom på sig morgon till kväll.

well well.
äventyret tog hela dagen och nu sitter jag i lättad halv-panik då vi hade "läxa" till morgondagen, men den är i princip klar nu. bara ett måste kvar idag: beställa några böcker till engelska kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0