sekten, verkligheten & oron


veckan som går är i verklighetens arbetsliv.
huvudet är trött och tungt när jag kommer hem.
verkligheten kryper tätt intill och stundtals undrar jag om jag valt rätt...
förpubertala femmor med sinnet fyllt av kärlek, vänner och funderingar.
men det är egentligen rätt underbart.

började med temat igår, de fick en temabok och två rubriker givna efter min genomgång, värsta seriös med bilder och whiteboardpennor och tavelskrivande. och ingen klagade. visst, de är pratsamma och glömmer oftast att "räcka upp handen", men det gör liksom inte så mycket. de är rätt underbara. v.14 ska jag få planera in valfri dag för studiebeök på stadens tidningsredaktion. ska bestämma med min handledare imorgon så får jag boka in efter det.

sektens besök under gårdagskvällen visade prick minus 1. alltid trevligt. :)

sista rapporten då; var på bvc med skrot idag, fyraårskontroll. jäklar i min låda vad tiden går. men i alla fall. allt gick finemang, 104cm lång och 20kg tung. sköterskan sa vad som skulle göras och hon fick välja vad som skulle göras först. bland annat skulle hon få räkna några saker som stod på skrivbordet. brallan räknade inte ens, sen sa hon (och tittade med sin nedlåtande blick som bara hon har); det är ju bara tre. sant. ingen utmaning för henne. hon fick beröm och klarade piptestet galant. men det har hon redan gjort som tvååring på sjukhuset så jag visste ju att hon hörde iaf. men så kom syntestet. översta raderna; inga problem. de två nedre som fyraåringar ska klara såg hon inte. hon såg helt konstig ut och försökte tjuvkika bakom piratlappen :p men, vi fick en remiss till ögonläkaren i staden så får vi väl se vad som händer... suck-igt. men hellre få veta nu än "för sent".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0