fettis-dagen ohne semla




semmeldagen passerade som sig brukar. utan semla. gillar ju liksom inte semlor. det är typ ganska läbbigt med mandelmassa. och överdrivet mycket grädde. brrr. har istället ägnat mig åt bokrean på adlibris. trevligt nöje. har pausat köpstoppadet i alla fall, har för mycket just nu för att hålla mig engagerad. men jag ska bättre mig. korvarna behöver sommarkläder, skor och nya skaljackor. ska bara jobba ganska mycket nu så kommer det in pengar i slutet av mars. skönt.

lämnade in temaplaneringen idag också. hon är rätt mosig i huvudet, läraren. först påminner hon oss om att vi fick skriva så mycket förra lektionen (visserligen sex sidor på en timme men det var intressant föreläsning av en annan bra lärare). sen säger hon att det hon ska ta upp idag är onödigt för oss då vi inte kommer använda det senare. och att det bara blir överkurs. jises. så börjar hon gå igenom olika litterära begrepp såsom antites, metafor och liknande, MEN hon vet inte vad det betyder! hon säger rakt ut när några frågor om saker och vill diskutera att vi "inte ska fråga henne" för hon vet inte vad det betyder. hon har själv tydligen fått GOOGLA fram förklaringar till begreppen nu innan föreläsningen.


min utbildning suger.


Kommentarer
Postat av: jennie

hahahaha jo hon är go hon, lilla birgitta. inte så mkt koll där inte ;P

2009-02-24 @ 20:51:20
URL: http://iolani.blogg.se/
Postat av: mia

Men vad fan!? Till och med lilla jag vet ju vad det betyder, och jag låtsas inte vara lärare.

Vi måste för övrigt ta en fika någon dag. Lite soffmys och skitprat. Jag saknar det.

Kram

2009-02-25 @ 08:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0