lingonris och ett sketet blåbär


var i skolan i förmiddags. underbar lärare i engelska. skulle vilja ha henne varje dag. om jag fick. hon kan nog få mig att bli lite inspirerad med att hålla på med engelskan igen. var så otäckt länge sen. nu har vi iaf phonetics varje måndag. dock är boken dödensdöd men jag ska kunna traggla mig genom den också till slut. möjligen. att läsa transkriberad text är en utmaning. precis som alla syllables, suffix, prefix och allt detta med pronunciation. men det klarnar.

väl hemma igen så tog vi en tur längre uppför berget och ut i skogen. plockade lingon. en hel del, men inte så jag blev nöjd *mutter* tänkte koka lingonsylt nån dag. men nu ligger alla lingonen i frysen och väntar på tillfälle. tyvärr så hittades bara ett enda sketet blåbär i skogen. synd. blåbär är goda. lingon smakar typ urk om man äter dom "råa".

sen tycker jag bokus ska få tummen ur och skicka iväg min bokbeställning. det är mer död att vänta på böcker som aldrig verkar komma. suck.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Lingon är som bäst när man plockat dem direkt från riset ju. The only way I like my lingonberrys!! =D

2008-09-02 @ 09:16:03
URL: http://xamountofwords.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0