det luktar mögel i min vägg


i korvarnas rum, väggen som vätter mot badrummet luktar mögel. trodde först att det var från deras sängar. nattliga olyckor som lämnat sina spår. köpte nya madrasser - lukten var ändå kvar. flyttade bort byrån som tidigare stått i badrummet, tänkte att den kanske blivit blöt och "ruttnar"... men nä. lukten var kvar. igår kväll så gick jag runt därinne och luktade. kom till slut fram till väggen och tryckte näsan emot. jomentjena. det stinker. stanken av mögel fyller doften och det är fruktansvärt.

bovärden skulle kommit idag, har han dykt upp? näpp. bäst för honom att han kommer imorgon - first thing. för det känns som att lukten blir allt värre för var timme som går.

dessutom oroar jag mig (såklart) för vad som ska hända. kommer vi bli utan badrum? utan lägenhet? hur ska det gå med toalett, dusch och sånt? jag är jävligt nervös kort sagt. och det känns pissigt. helst med tanke på att snickaren som var här för typ två år sen sa att det eventuellt var mögel bakom, lyssnade någon på mig..? nej. lyssnade de på mig för en vecka sen när tapeten i badrummet hade lossnat vid skarven kakel/tapet... nä. vi sätter en kemisk fuktspärr som bara sprutas in, som typ silicon. skitfint. jag lovar att minst hela väggen plus golvet måste ut. johan hade sagt att då kan det bli luftavfuktare i två månader. två månader. fan. nu sitter jag och gråter istället.

jag orkar inte.
jag har skola, jobb, teater, uppdrag som jag måste sköta.
har inte tid med skadad lägenhet.

till och med nu efter sambons kompis kikade in och fick uppdraget att lukta och snabbt säger stenklart fall av mögel - mycket mögel - så håller jag ändå tummarna för att jag har fel. att jag haft fel hela tiden. tänk om det är mitt fel att skrot är sjuk jämt. hennes krupp är kanske mitt fel; för att jag inte kan stå på mig.

sen ågren över helgens långmöte ger mig inte trygghet heller.
det är långt under gränsen nu. för långt.

Kommentarer
Postat av: miafia

Kram till dig:) och du det är INTE ditt fel att skrot varit sjuk ABSOLUT INTE.

Du är en av världens bästa mammor:)

2008-09-08 @ 20:07:00
Postat av: stina

men nej...

hade ni inte nyss flyttat också?

gör dom inte kontroller av lägenheterna innan?

2008-09-08 @ 20:34:01
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: mia

Om det blir så att de måste göra nåt som tar så lång tid så kräver ni såklart att få en ersättningslägenhet under tiden. Ni kan ju inte vara utan badrum med barn.

Jag håller tummarna för att det går snabbt och smidigt. Annars kan ni bo hos mig. Tjohooo!

2008-09-09 @ 08:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0