vuxen = välja & prioritera


undan för undan inser mitt stilla sinne att jag nog är vuxen.
inte för att undertecknad innehar körkort och två korvar utan att man mer och mer måste välja välja bort och prioritera saker och händelser i sitt liv. som liten så har man fullt med aktiviteter som utövas var och varannan dag i veckan. och allt är roligt!

ju äldre man blr desstå mer måste man prioritera just vilka aktiviteter och saker som är viktig för en. jag inser sakta att jag blev vuxen, men glömde bort det där med prioriteringen.

jag har fortfarande lika mycket (om inte mer & fler) saker som jag försöker hinna med. det är skolan, praktiken, teatern med grupp och föreställningen jag är med i, mitt engagemang inom atr, unga teaternätet, min amatörfotohobby, mitt skrivande, böcker som ska läsas (bara för att jag vill hinna med) och mer och mer.

nånstans så måste man börja. jag har iofs börjat. men jag måste lära mig att begränsa mig. det känns så otroligt nödvändigt nu efter allt som hänt (som borde skett för länge sen). det har hänt så mycket med min favorittillvaro och verklighetsflykt så just nu känns det som ett stort ångest att behöva åka dit igen. jag vill inte.

vad säger man..?

Kommentarer
Postat av: jennie

i know what you mean!!!

2008-10-21 @ 21:26:27
URL: http://iolani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0