viktiga samtal om livet


hade ett viktigt samtal idag, om livet, mitt liv och vad jag gör med det.
jag är en expert att tacka ja till saker som verkar roliga, och sen
hinner jag inte med alla andra saker jag redan tackat ja till...
(och inte det nya heller för den delen).
eller. hinner gör jag. men jag vänder mig utochin för att det ska fungera.
och stressen blir maximal när jag märker att min planering går i stöpet.

jag behöver lite coaching. perfekt att jag har fått den bästaste coachen nu då ;)
ska arbeta lite på min förmåga till att ta beslut (man ska tydligen inte göra allt - samtidigt)
och min diplomati... jag är en optimistisk medlare... för bra medlare...
det som tyvärr händer är att jag glömmer bort/ignorerar att situationer ska fungera
för mig också - inte bara för den gruppen jag för tillfället verkar i.

jag ska lära mig att säga nej. det är det svåraste för mig. jag kan inte.
eller. klart jag kan men det blir aldrig av - det blir alltid ett ja.

sen ska jag försöka rangorda och prioritera mitt liv.
vad är viktigast?
vilken del av livet, och varför..?

det känns roligt, men skrämmande att ta tag i det här. men det är nödvändigt.
annars kommer jag stå ut med samma saker genom hela livet som jag
fått göra under vårterminen i skolan. och det vägrar jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0