idag skulle jag.../igår /i förrgår


ha fortsatt med projekt downshifting.
smhi lovande mig igår en sval dag men många moln.
perfekt! tänkte jag, men ack så jag bedrog mig.
min värmemätare visar fina 28graderplus och himlen är molnfri...
jag har dock storstädat under diskbänken och hunnit med ett brödbak.
men jag orkar inte mer.
det är varmt, jag är svettig och huvudet värker.

igår var vi i sthlm med korvarnas morfar.
perfekt semesterdag.

skrot på djurgårdfärjan...


skrutt sitter i "var är min syster"boken på junibacken...


vi var på junibacken, såg teater med pippi, strosade runt staden
och skuttade in och dödade några timmar på kulturhuset.
rum för barn var perfekt för korven som inte sov :)

skrot somnade på McD...


skrutt när vi var på "rum för barn" på kulturhuset...


förresten i förrgår så insåg jag att lukten (läs: odören) i mitt badrum
antagligen kom från bakom badkaret... och hej. tjena.
hur ofta drar ni fram badkaret och skurar bakom?
vilket fall. det var det jag blev tvungen att göra.
använde varenda jäkla skurmedel jag hade då de tog slut undanförundan.
två timmar tog det. och bökigt var det.
badkaret är stort och badrummet mindre. för att få ut karet tillräckligt så
var det lite pussel... men iaf. nu är det rent och fint och utan tvålresten på väggen bakom.
me like.

nu ska jag sätta på kaffe. ta på mig tofflor. sätta mig under trädet i skuggen på gräsmattan.
(eller kanske på en filt).

tjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0