downshifting; del 1.2


§ dag 2
idag har jag rensat gamla papper i mappar som visat sig stått i åtta(!) år. mycket skräp blev det. mer sant; två icakassar med skräp blev det. enbart gamla papper som är inaktuella. gamla deklarationer, teaterplaneringar och tidningar. suck. iallafall så fick jag med mig skrot och vi åkte och lämnade in fyra kassar med grejer på teatern, pantade flaskor på ica, lämnade två påsar med kläder i klädinsamlingen vid kommunhuset och körde en runda förbi morochfar så vi fick med oss fem flyttkartonger till kommande källarrensning. underbart. dessutom så har jag idag monterat ner skötbord, möblerat om på korvarnas rum och städat därinne. trevligt. nu är det dock tre flyttkartonger och ikeapåsar i vardagsrummet som borde dra iväg till en loppis. men vem går på loppis på sommaren? inte jag iallafall. får nog spara mina grejer till september. hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0