funderingar & tankar


ibland finns det sådana kvällar, som nu, när jag egentligen vill se på något på tv men till mitt förtret så ÄR det inget (bra) på tv och jag har ljudbruset på i bakgrunden samtidigt som jag surfar runt och slöläser bloggar. människors språk och vokabulär förvånar mig mest. varför kan inte folk skriva svenska idag? idag skrivs ida och jag tror ALLTID att det är en person, vid namn Ida som bloggaren skriver om. eller människor som tros vara "vuxna" och skriver mest bara svordomar...

förövrigt så har jag varit produktiv idag. skriver en a4-sida på min essä-uppsats, hämtat hem tonvis med fakta om olika culturalstudies-begrepp som ska in i uppsatsen. och igår när vi fick hämta ut tentorna för språkutvecklingsdidaktik2 så hade jag fått ett G. väldigt trevligt och tacksamt. jag tycker om lärare som bemödar sig att skriva kommentarer till sina elever angående deras tentor med innehåll.

och mina teaterapor imponerade på mig ikväll. de satte genrepet så pass till den milda grad att jag tappade andan av förvåning... med tanke på att i måndags kunde tre av dom inte en enda av sina repliker. så nu inväntar jag premiären med lite mer lugn än gårdagens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0