ledighet med vila, ikea & nystart


hela helgen har gått som nånslags slowmotion, har varit konstigt och underligt att vara "ledig" hela helgen. men även om jag varit ledig så har jag inte hunnit med det jag borde ha gjort, det vill säga skriva tentan och responsat mina gruppmedlemmars temaplaneringar. men, jag har väl en lång kväll imorgon framför mig... idag är jag lika trött som jag alltid är på söndagar då jag somnar i soffan en kvart in på "bones" (även om det nu gått hela tjugofem minuter och jag är vaken: rekord?).

var iväg en sväng till ikea med mia & brallan. skrutt och fadren skulle gå på bio, bolt, och brallan har sin hemska hosta så hon fick ut på shopping med mor istället. jag skulle egentligen ha en tvättställning men hittade ingen på ikea eller rusta, alla var för rangliga. så jag får väl leta på någon kvalitetsaffär istället :p

dock fick jag känna lite på en ny datorn jag spanat in; en liten, 10"s asus.

inte alltför dyr och ganska lagom. en sån eller liknande ska jag nog köpa sen när jag sparat ihop lite av jobbpengarna. och på tal om pengar, scheisse vad man får "behålla" mycket av sin lön nu för tiden. förut när jag jobbade en dag, fick jag väl ut runt 400:- netto, nu fick jag ut strax under 700:- för en dags jobb. iofs har jag säkert fått upp timpenningen något men ändå. trevligt.

imorgon börjar en nystart. får köra "vi-som-vill-kunna-knäppa-våra-byxor-igen"klubben. helt sjukt. mina jeans som jag kunde dra på knäppta i somras går knappt att få igen. vill nog inte ens byta batterier i vågen och ta reda på fakta. fy fanken. men jag följer nog med på onsdag, mia. måste nog få en rejäl kick in da butt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0