sommarsol & bassängbad


helgen passerade i alltför rask takt och efter gårdagens heldagsbesök på bruksortens lokala bad så var min rygg ganska röd. jag som nästan aldrig bränner mig, har alltså lyckats. alla bara: jubel; "that'll teach her!" :p

så idag på jobbet i gassande sol utan skugga var ganska jobbigt även om jag hade en tunika som täckte mer än ett spagettilinne. när arbetsdagen till slut kommit till ända så tog jag med mig barnen till badet för att svalka oss innan kvällen. det var nog ett smart drag. bara att komma dit - slänga sig i den iskalla bassängen - gjorde underverk för min kokheta uppenbarelse. trevligt. barnen badade i ca en och en halv timme sen åkte vi hem.

nu har jag precis satt en bröddeg så vi får någon frukost imorgon, och resten av familjen lite mellanmål. är inte så glad i att mitt bakande kräver lite extra värme än vad som redan florerar i hemmet men, det får man väl stå ut med. typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0