är det såhär det känns med fritid..?



jag har en ledig kväll. visserligen måste jag iofs iväg en sväng senare men ändå... helt sanslöst. jag har inte haft en kväll hemma sen... säkert sen i augusti. det har varit skola, repetitioner, grupp, möten och mer möten.

idag har jag gett all min tid åt PM1 med allt vad det innebär. kaffe hos älskadeanna, inspirationsskrivande och rättning. det känns bra. jag har en sak i taget nu jag kan koncentrera mig på. inte två, inte fem, inte åtta vilket det tidigare varit. jag känner mig nöjd.

jag har haft två eftermiddagar med korvarna, bara mys och lek. imorgon eller på fredag kanske vi till och med hinner med att baka vilket skroten önskat sig sentvå månader (minst). kanske lite muffins. kanske lite cookies med godis. kanske lite vaniljbullar. mums. sen får alla komma och hälsa på oss i evakueringslägenheten. och fika. då kanske det finns mycket fika. både kakor och bullar.

om jag blir klar med pm1 imorgon ska jag skriva klart wordlogen till engelskagrammatiken också. den är iaf redan på god väg. sen håller jag tummarna för att boken "svenska i grundskolan" kommer på posten snart. och korvarnas nya vnterskor (för när skulle jag ha hunnit till en affär och fixa det med allt som varit?).

jag har en ledig fritid nu.
har bara ett manus att knåpa ihop tills nästa veckas teatergrupp. men det fixar jag i helgen.



Kommentarer
Postat av: mia

Ingen tripp till stan på fredag alltså?

2008-10-29 @ 19:33:49
Postat av: miafia

Kanske jag kommer till metropolen Hallsta för en fika då;)

2008-10-29 @ 20:02:17
Postat av: sandra

mia: det är möjligt visst :)

2008-10-30 @ 09:21:12
Postat av: sandra

miafia: du är välkommen till bruksorten, anyday :)

2008-10-30 @ 09:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0