bara natten kvar


imorgon, om ganska precis tolv timmar lämnar jag min lägenhet och börjar resan mot skolan där det klockan nollnio väntar en tenta på mig i sal a307 (?tror jag?). jag mådde lite bättre med nervositeten hos anna idag men när jag kom hem igen så började jag vara ett vrak igen. hmmm. mitt undermedvetna försöker nog förmå mig att inse att jag inte är så förberedd som jag tror... eller så förberedd som jag VILL vara... mitt psyke klarar inte av sånt här. jag vill ha struktur och ordning och reda och vetskap om hur saker och ting kommer att vara. när det är så här och sån här väntan så faller jag sönder. sönder och samman.

nu klingar kyrkklockorna (för det är ju iallafall onsdag) men egentligen vet jag att de klämtar för mitt liv, min kommande framtid min överlevnad. och varför är jag inte redan utexad då de utannonserar typ mina drömjobb nu?!? hur tänker dom egentligen? jag vill ju ha jobben! kan inte alla blivande pensionärlärare typ arbeta kvar i cirka tvåochetthalvtår till innan de slutar... jag behöver också ha jobb i världen när den kommer vara överbefolkad av nyexade lärare som vill jobba mot grundskolans yngre år... fan.

Kommentarer
Postat av: Plyschis

imorgon är en annan dag...

2008-03-19 @ 21:43:51
URL: http://plyschmjukis.blogg.se
Postat av: sandra

men den är fan inte bra.

2008-03-20 @ 06:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0