spara pengar?

sparar ni pengar?
vad sparar ni till/för?

personligen så har jag varit en dålig sparare men nu när vi här hemma gått genom våra
framtidsmål (jodå, vi har faktiskt planer) så har jag börjat så smått.
den största sparplanen är att spara ihop så pass mycket pengar så vi har till kontantinsatsen
på det framtida huset, slippa topplån och få lägre månadskostnad.

sen ska det finnas ett buffertspar, även det till det framtida huset, nåt som går sönder,
något vi vill köpa, renovera eller bara "ha".

om ni nu spar pengar, hur sparar ni?
låter pengarna stå på lönekontot, sparkonto, fonder, aktier, kapitalförsäkring..?
hur engagerade är ni om ni spar i fonder/aktier/etc, byter ni, köper och säljer
när kurserna är bra? jag är nyfiken!! :)





Kommentarer
Postat av: hipshot

Jag sparar för att förverkliga drömmar och uppnå ekonomiskt oberoende. Efter en hel del både bra och dåliga erfarenheter inom investering och trading har jag nu en placeringsstrategi som jag gör ett skarpt test på i Onsdagsfonden. Tanken är att få avkastning både när börsen går upp och ned, till skillnad från de flesta andra fonder.

2008-06-19 @ 14:35:37
URL: http://onsdagsfonden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0