skapande av tomrum


nu tar jag rast.

förövrigt så funderade jag igår mycket över hur man skapar sitt liv.
hur mycket kan/får man skylla sina problem och felval på andra personer?
eftersom jag är i tron av att människan har en fri vilja (man har alltid ett val)
så anser jag att på något vis, så har man ändå tagit de val som gjort
att man hamnat i situationen som man är i...

självklart kan det hända saker som man inte rår över, säger jag ingenting om,
men så många människor sitter dagar i ända på forum på internet och
beklagar sig över sin familje/ekonomi/etc-situation...
vilket fall som helst. på tal om att skapa tomrum i livet.

jag har nu tömt mina köksskåp och än så länge fyllt två (!) flyttkartoner
med grejer jag inte behöver/vill ha/tar upp plats. jag har nu ett
dubbelskåp där alla papper och diversegrejer hamnar på hög...


/googlad bild.

ett sånt där skåp som man lätt kan stoppa in allt som ligger och
skräpar på bänken men man plockar aldrig ur grejerna igen.
men det skåpet får nog bli en kvällssyssla. har en massa
annat som ska fixas först och främst. och hungrig är jag.

jätteHUNGRIG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0