självplågeri


varför plågar jag mig?
* suckandes *

jag vill så innerligt ha ett hus att bo i.
det är så äckligt men det drar liksom
i hjärtat varenda gång jag tänker på det.
ont ont ont i bröstet. jag är ingen
lägenhetsboendemänniska.
jag vill inte - jag vill INTE spendera
ännu en sommaren utan egen
trädgård med gräsmatta.

jag känner mig fången. det är otäckt.
men jag känner mig instängd och fångad.
isolerad och innanför det yttre.

och varje dag jag, många gånger om dessutom,
tittar på "mitt" hus och det finns kvar på
marknaden så drar det i hjärtat.



jag försöker slå bort tankarna men ändå...
jag vet inte.
nu ska jag iallafall ignorera det med att snart
få hämta korvarna och dra iväg till badet.


alltid något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0