och så var det äntligen jul


julen. alldeles magiskt att vakna och sen upptäcka att det snöar när korvarna ropar att det snöar när man först tror att det är på nåt barnprogram på tvn men sen ser med egna ögon att det faktiskt singlar ner vackra snöflingor utanför fönstret så är min lycka fullkomlig.

mycket jobb innan julafton kom, vörtbrödet åkte in i ugnen strax efter skinkan var klar undegär klockantjugotre den tjugotredje. knäcken var klar, fudgen i frysen och ischoklad i kylen. julen kom med glada skutt från korvarna som vaknade och det tog ungefär fem minuter innan skrot insåg att den nog var just julafton och skuttade ut i vardagsrummet och tittade om tomten hade varit där...

på förmiddagen var vi ner till teatern och tittade på sista lucköppningen när tomten kom och fick oss lite glögg som värmde magen, helt fantastiskt att kunna träffa människor man vanligtvis inte ser på julafton och önska god jul :)

hemma så fixade vi färdigt all julmat innan familjen kom med mer mat och vi åt, hade det härligt och bara myste med glögg och knäck kvällen lång. spelade några omgångar buzz när korvarna somnat (utan protester dessutom klockan halvåtta) :p

nu är juldagen snart till ända och korvarna sover sen ett  tag och det är en dokumentär om mamma mia! på tv, filmen såg jag en natt när min mage höll på att slita mig i stycken så den var bara "okej". måste se den igen nu när jag är frisk och bara kan "se" filmen utan en massa knark :p

nu ska jag slappa i soffan och julmysa vidare. imorgon ska det dras till kusin i el stockhomo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0